بررسی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان با استفاده از روش IPA

Authors

  • جواد اکبری دانشجوی دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار (DBA)، سازمان مدیریت صنعتی، اصفهان، ایران Author
  • برمک قنبرپور کارشناسی ارشد تحلیل مدیریت، دانشگاه کوئینز، کینگستون، کانادا Author

Keywords:

فرصت‌های شغلی, بازاریابی, IPA

Abstract

بازاریابی فرآیندی مدیریتی-اجتماعی است که بوسیلۀ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر به تأمین نیازها و خواسته‌های خود پاسخ میدهند. شناخت دقیق نیازهای مشتریان نقش اساسی در موفقیت تجاری شرکت‌ها دارد از این‌رو نظارت مداوم شرکت‌ها بر بازاریابی امری ضروری است چرا که فضای بازاریابی از حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری تاثیرپذیر بوده و به‌صورت مداوم در حال تغییر است. در این مقاله عوامل موثر بر بازاریابی شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان با استفاده از روش IPA مورد بررسی قرار گرفته است.

References

[1] ایزدی، ب و رادی، الف. (1395)، "تحلیل میزان اهمیت وعملکرد رویکرد بازاریابی ارتباطی در مجموعه‌های ورزشی بر اساس رویکردIPA،"، فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، سال هفتم شماره سوم پیاپی 15.

[2] خورشیدی، غ و مقدمی، ص. (1398) ، "تبيين مفهوم بازاریابی اجتماعی،" فصلنامه پزوهش‌نامه بازرگانی، دوره 7 ، شماره 28، 1382.

[3] ملکی‌مین‌باش‌رزگاه، م و زارعی، ع و فیض، د و شرفی، و. (1398) ، "اکوسیستم بازاریابی بین المللی". تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 35) )، 1-14.

[4] شیخ اسمعیلی، س، و آئینی، ط. (1393)، "ساختاریابی روابط «گرایش یادگیری بازاریابی», «مدیریت دانش», «داده کاوی بازاریابی» و «بازاریابی مبتنی بر دانش»"، مدیریت صنعتی، 9(ویژه نامه مدیریت دانش)، 121-134.

[5] نصراللهی، و موسی‌بیکی‌ده‌آبادی، ف. (1394)، "تحلیل اهمیت – عملکرد گردشگری پایدار: با استناد بر عوامل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، گردشگری شهری"، دوره 2، شماره 1.

[6] Panjehfouladgaran, H and Shirouyehzad, H. (2018), “Classification of critical success factors for reverse logistics implementation based on importance-performance analysis,”. International Journal of Productivity and Quality Management, 25.2: 139-150.

[7] Miquel-Romero, M. J., Caplliure-Giner, E. M., & Adame-Sánchez, C. (2014). “Relationship marketing management: Its importance in private label extension”, Journal of Business Research, 67(5), 667-672.

[8] Kim, Y. K., & Trail, G. (2011). A conceptual framework for understanding relationships between sport consumers and sport organizations: A relationship quality approach, Journal of Sport Management, 25(1), 57-69.

[9] Huang, M. H. (2015). The influence of relationship marketing investments on customer gratitude in retailing, Journal of Business Research, 68(6), 1318-1323.

Downloads

Published

2024-03-19

How to Cite

بررسی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان با استفاده از روش IPA. (2024). Development Engineering Conferences Center Articles Database, 1(1). https://pubs.bcnf.ir/index.php/Articles/article/view/21

Similar Articles

51-60 of 95

You may also start an advanced similarity search for this article.