استخراج و سنجش معیارهای رضایت مشتریان داروخانه و اولویت بندی راهکارهای ارتقای رضایت با استفاده از رویکرد تلفیقی دادهکاوی و روشهای نوین تصمیمگیری چند شاخصه
Keywords:
کیفیت محصولات, کیفیت خدمات, رضایت مشتری, زمان, هزینهAbstract
رضایت مشتری نتیجه یک تجربه مثبت مشتری است که از تعاملات خوب با مشتری حاصل می شود. به عبارت دیگر، رضایت مشتری همان احساس خوبی است که در نتیجه ارتباط موثر در جهت موفقیت مشتری با کسب و کار شما برای مشتری ایجاد شده است.
رضایت از محصول و خدمات و برآورده شدن نیازهای مشتری به روشی ساده و راحت از جمله مواردی هستند که تعریف رضایت مشتری را در برمی گیرند. بهتر است بدانید که افزایش رضایت مشتری یکی از عوامل موثر در ایجاد حس وفاداری مشتری بوده و تضمین کننده دوام تعاملات مشتری با کسب و کار شما خواهد بود. از این رو می توان گفت که رضایت مشتری مهم ترین گام در جهت کسب وفاداری مشتری به شمار می رود. شاخص رضایت مشتری (CSAT) یکی از روش هایی است که سازمان ها با استفاده از آن میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی می کنند. این شاخص در واقع میانگین امتیازی است که مشتریان در نظرسنجی رضایت مشتری به ما می دهند.
Downloads
References
فراهاني, ج. ا. (1392). درسنجش و اولويتبندي Topsis-kano بكارگيري رويكرد تركيبي عوامل موثر بركيفيت خدمات داروخانهها. 523 -534 ، مجله دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران (پياورد سلامت) دوره 7 شماره 6 بهمن و اسفند 1392.
2. (کبوتری و همکاران، 1392)
1. 3.R., Krishnadas and R., Renganathan (2022) Factors Determining the Customers' Intention to Purchase OTC Products through E-Pharmacies. INTI JOURNAL, 2022 (15). ISSN e2600-7320
2. 4.Laura Schackmann et al.Explor Res Clin Soc Pharm. 2023
3. 5.K. Yousapronpaiboon, “SERVQUAL: Measuring higher education service quality in Thailand," Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 116, Feb 2014, pp. 1088-1095.
4. J.M. van de Pol et al.How does the general public balance convenience and cognitive pharmaceutical services in community pharmacy practiceRes Soc Adm Pharm(2021)
5. Badruldin B, Abdullah AM, Abd Latif I, Mohayidin MG, Mohamed Z, Sharifoddin J, et al. Clients’ perception towards JAKIM service quality in Halal certification. Journal of Islamic Marketing 2012; 3(1): 59-71.
6. Hueiju Y & Hsien Tang K. Integrating Kano model with strategic experiential modules in developing ICT-enabled services an empirical study. Management Decision Journal 2012; 50(1): 7-20.
7. B. Patra, P. Nema, M.Z. Khan, O. Khan
8. Optimization of solar energy using MPPT techniques and industry 4.0 modelling
9. Sustainable Operations and Computers, 4 (2023), pp. 22-28,
10. A. Haleem, M. Javaid, R.P. Singh, R. Suman
11. Exploring the revolution in healthcare systems through the applications of digital twin technology
12. Biomedical Technology, 4 (2023), pp. 28-38, 10.1016/j.bmt.2023.02.001
13. Res Social Adm Pharm. 2023 Apr;19(4):582-590
14. P. Czarniak, I. Krass, B. Sunderland, T.F. Sim, S. Carter