نقش نماهای شهری در ایجاد حس تعلق خاطر شهروندان

نویسندگان

  • زهرا دالوند دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی نویسنده

کلمات کلیدی:

نماهای شهری, هویت شهری, تعلق خاطر, فضاهای شهری, ارتباط شهر و شهروند

چکیده

  این مقاله به بررسی نقش نماهای شهری در شکل‌دهی هویت بصری و اجتماعی شهرها و تأثیر آن‌ها بر حس تعلق خاطر شهروندان به محیط اطرافشان پرداخته است. هدف مقاله تحلیل ارتباط بین طراحی نماهای شهری و ایجاد پیوند عاطفی و روان‌شناختی میان مردم و فضای شهری است. روش تحقیق شامل بررسی ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نماها در مناطق مختلف و تحلیل تأثیر آن‌ها بر کیفیت زندگی و روابط اجتماعی شهروندان می‌باشد. دستاوردهای مقاله نشان می‌دهند که نماهای شهری با تأثیر بر هویت شهر و بهبود تعاملات اجتماعی، می‌توانند کیفیت زندگی را ارتقاء داده و احساس امنیت و رفاه را در شهروندان تقویت کنند.

دانلودها

دسترسی به دانلود اطلاعات مقدور نیست.

بیوگرافی نویسنده

  • زهرا دالوند، دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی

      

مراجع

1. Benjamin, W. (2002). The Urban Landscape: A Historical Perspective. University of Chicago Press.

2. King, R. (2001). Urban Identity and Architecture: From the Ancient City to the Postmodern Era. Cambridge University Press.

3. Manzo, L. C., & Devine-Wright, P. (Eds.). (2014). Place Attachment: Advances in Theory, Methods and Applications. Routledge.

4. Ranter, J. (2007). The Role of Urban Design in Social Cohesion. Journal of Urban Design, 12(3), 45-62.

5. Terz, D. (2011). Modern Cities and Contemporary Architecture: Towards a Global Urban Identity. London: Taylor & Francis.

دانلود

چاپ شده

2024-12-20

ارجاع به مقاله

نقش نماهای شهری در ایجاد حس تعلق خاطر شهروندان. (2024). پایگاه مقالات مرکز همایشهای مهندسی توسعه, 1(5). https://pubs.bcnf.ir/index.php/Articles/article/view/265

مقالات مشابه

##common.pagination##

همچنین برای این مقاله می‌توانید شروع جستجوی پیشرفته مقالات مشابه.